2 Kasım 2010 Salı

Kendi Deyimi ile "Tarihe Yolculuk Başladı" - Müze Kart

Varlığını İstanbul dışında 2 sene önce öğrendiğim bu kart, insanı ister istemez bir yerlere götürüyor.Belki bir çok kişinin elinde olsa da , kullanımı ne sıklıkta ? 


2 sene önce ,  5 arkadaş yaz tatiline çıktık. Ören civarında her gün turlara çıkarak bir hafta geçirme kararı aldık. ilk gün Assos turuna çıkacaktık.Büyük an Apollon Symintheion tapınağına geldiğimizde oldu. Turdaki insanlardan bazıları elini sallayarak geçerken bizden para istediler. Biz beraberiz dedik.Cem Yılmaz'ın esprisinde olduğu gibi ama kartın hegemonyasına yenik düştük.


Kartın en güzel yanı Türkiye'nin her yanında , kültür bakanlığına bağlı olan yerlerde geçerli olması. Cüzzi bir miktar ve beş dakika ile sahip olabildiğiniz bu kart ile İstanbul'da;

  • Ayasofya Müzesi
  • Fethiye Müzesi
  • Kariye Müzesi
  • Galata Mevlevihanesi Müzesi
  • Rumeli Hisarı
  • Anadolu Hisarı
  • Yıldız Sarayı
  • Topkapı Sarayı gibi yerler ziyaret edebilme imkanı sağlıyor.
Ben bir pazar sırtımda çantam  Sultanahmet'e gittim. Topkapı Sarayını , Ayasofya Müzesini gezdim. Şansıma birde nostaljik arabaların sergilenmesine tanık oldum. Güzel eğlenceli bir gündü .Dönüşte Eminönü'ne kadar yürüdüm oradan Üsküdar'a vapur ile geçtim. En son motor ile Beşiktaş'a ulaştım. Toplam maliyeti 20 liralık akbil doldurmuştum .Bitmedi.

Kartım olduktan sonra öğrendiğim bir gerçek ise tarihi yerleri "ben zaten gitmiştim " diyerek bildiğimizi sanmanın yanlış olduğuydu. Çünkü bize sergilenen var olanın ufak bir parçası ve göreceğimiz çok şey daha var içeride.



https://satis.muzekart.com/index.html


Sonuç;


Zevke göre haftasonu için çok huzur verebilir.Mümkün olduğu kadar az kişi ile yapılması daha iyi bence..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder