3 Kasım 2010 Çarşamba

Ankara İstanbul Orası Ulaşım Seçenekleri

Ankara'da bazı yerlerin tanıtımını yaptıktan sonra ulaşımın kolaylıklarını da göstermek düştü.Güzel bir vesilem olması münasebetiyle ,İstanbul Ankara arasındaki mesafeyi 2010 yılı süresince bolca gittim , geldim.Değişik yolları denedim.Havayolu ve karayolu arasında iyi yönlerini karşılaştırdım.

Öncelikle 453 km olan Ankara İstanbul arası  karayolu  otobüslerle 5 saat 30 dakika sürmektedir. Bu bütün mola veren otobüslerde böyle , sadece mola vermeyen  bazı firmaların 30 dakika mola karı oluyor.Bilet fiyatları 30 ila 60 arasında değişiyor.Ortalaması 35 Tl.Genel olarak 30 dakika aralıklarla araçları bulabilirsiniz.

Ben şahsen;

• Kamil Koç
  • Pamukkale
  • Ulusoy
  • Nilüfer
  • Anadolu  firmalarıyla seyahat ettim.
İlgili firmaların değişik tur seçeneklerini de kullandım.Genelinde TV ve film seçenekleri mevcut.Ortalama Beşiktaş'tan Ankara'da istediğim yere ulaşmam 6 saat 30 dakika sürüyor.
(Talep eden olursa otobüs şirketlerinin özellikleri açısında bir inceleme yazabilirim)

Çok fazla seyahat etmekle beraber insanın başına değişik olaylar gelebiliyor. Geçen sene FB - GS derbisi sırasında Ankara'dan İstanbul'a dönmek üzere pamukkale seyahat yolcusu olarak yerimi almıştım. Telefonumda lig tv olması sebebiyle , otobüsün en popüler yolcusu olmam kolay oldu.İtiraf ediyorum bunu kullandım.Muavinden fazladan iki sandviç istedim.(Bu arada pamukkale seyahatte yolculara sandviç veriliyor.) Selçuk Şahin'in attığı gole kadar çok iyi gidiyordu. Kitle galatasaraylıymış.Sanki ben attım golü bir anda dağılıp söylenmeye başladılar.Otobüste böyle arkadaş veya düşman kazanma şansımız oluyor tabii.

Havayolu ile seyahatte ise biletler 60 ila 400 arasında değişmektedir. İki şehirde de havaalanları şehir merkezinin uzağında olması sebebiyle, İstanbul'dan havaalanına gitmek için 1 saat 30 dakika , uçuş için 1 saat, giriş çıkış için 30 dakika,Ankara'dan merkez içinde 45 dakika ila 1 saat arasında sürüyor.Toplamda bu süre 4 saat gibi bir süreye denk geliyor. Kısaca arada 2 saat gibi bir fark söz konusu oluyor.

Bir cuma günü Ankara'ya gitmek için iş yerinden biletimi aldım.200 TL tuttu.Hızlı hareket ederek evime ,oradan Sabiha Gökçen Havaalına ulaştım.Cümle kısa sürse de bu yolculuk 2 saat sürdü.Uçakta arkamda iş yerinden bir arkadaş eşiyle beraber oturuyordu. Şans eseri denk geldik ve acı bir gerçekle irkildim.İki bilete toplamda  130 Tl vermişler.Erken bilet alındığında ciddi miktarlarda bir indirim söz konusu oluyor.

Denemediğim bir tren yolu kaldı.Onu da en kısa zamanda deneyeceğim.

Sonuç;

Erken bilet alırsanız uçakla gitmenizi tavsiye ederim.